جستجو


عبارت مورد نظر را وارد کرده

و دکمه جستجو را کلیک کنید

درباره سایت


مشخصات سایت

مدیر سایت: مجتبی رنجبری

ایمیل مدیر: mojtabaranjbari84@gmail.com

عنوان سایت: قـــلــــم

شعار سایت: از استخوانم قلمی و از خونم جوهرش را تهیه می کنم تا فقط بنویسم دوستت دارم

قـــلــــم

از استخوانم قلمی و از خونم جوهرش را تهیه می کنم تا فقط بنویسم دوستت دارم

درباره سایت

.....¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆
_______________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸
........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆
_______________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸

مجتبی رنجبری

امکانات سایت


آمار سایت

آمار کل:
بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید ماه قبل:
بازدید این ماه:
آخرین بازدید:
بروزرسانی:
تعداد مطالب:
نویسندگان:

نظرسنجی

به نظر شما از چه بنویسم















کد پیغام خوش آمدگویی



فال حافظ


 فروشگاه سازr هاست لینوکس تبادل لینک - تبادل لینک تبادل لینک - تبادل لینک خرید فروشگاه ساز تبادل لینک - تبادل لینک
ایجاد خبرنامه ایمیلی
https://zarpop.com/ref:1750 https://zarpop.com/user/signup/ref:1750 کسب درآمد کسب درآمد کسب درآمد

نویسندگان


team_member

مجتبی رنجبری

مدیر سایت
team_member

مجتبی رنجبری

نویسنده

قـــلــــم

از استخوانم قلمی و از خونم جوهرش را تهیه می کنم تا فقط بنویسم دوستت دارم


کالای اقتصادی

ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ

ﮐﺎﻻﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﻣﺎﺩﯼ ﯾﺎ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺍﻃﻼﻕ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺭﺯﺵ ﭘﻮﻟﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﻪ‌ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﻫﺮ ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ، ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﺒﻠﻐﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺐ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﺎﻻﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

ﺗﻘﺴﯿﻤﺎﺕ

ﮐﺎﻻﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺑﺪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﮐﺎﻻﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺐ ﺁﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﺒﻠﻐﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﺎﻻﯼ ﺧﻮﺏ ﻭ ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺘﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻭﺭ ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﺎﻻﯼ ﺑﺪ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﺜﻼً ﺁﺷﻐﺎﻝ ﯾﺎ ﺩﺭﺩ ﺩﻧﺪﺍﻥ.

ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻣﺼﺮﻑ ﻧﯿﺰ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ:

ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺑﻨﺪﯼ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ

ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ

ﺑﻠﻪ ﺧﯿﺮ

ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻣﺼﺮﻑ‌ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻠﻪ

ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺧﺼﻮﺻﯽ: ﻏﺬﺍ، ﻟﺒﺎﺱ، ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ... ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﻣﺸﺘﺮﮎ: ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﺧﯿﺮ

ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﮔﺮﻭﻫﯽ: ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻭﺭﺯﺷﯽ، ﮐﺎﻓﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ... ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﻋﻤﻮﻣﯽ: ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﭘﻠﯿﺲ، ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺁﻧﺘﻨﯽ

ﻣﺜﺎﻝ

ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﻋﺎﯼ ﺧﯿﺮ ﮔﺪﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﯼ ﻣﻄﻠﻮﺑﯿﺖ ﻭ ﺧﻮﺷﺂﯾﻨﺪﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺁﻥ ﺩﻋﺎﯼ ﺧﯿﺮ ﯾﺎ ﺭﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪﯼ ﮔﺪﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺨﺺ ﯾﮏ ﮐﺎﻻﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ. ﻭﻟﯽ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﯾﮏ ﭘﺪﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭﯾﺎ ﺳﺎﯾﺮ ﺯﻣﯿﻨﻪ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯿﮑﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺩ ﺭﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪﯼ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﮐﺎﻻﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ.

ﺧﺪﻣﺎﺕ

ﺧﺪﻣﺎﺕ ﯾﺎ ﺳﺮﻭﯾﺲ(ﻫﺎ) ﺑﻪ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﯾﺎ ﻣﺰﯾﺖ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻟﺰﻭﻣﺎً ﻧﺎﻣﺤﺴﻮﺱ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻧﺪﺍﺭﺩ.∗

ﯾﮏ ﺧﺪﻣﺖ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﯾﺎ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯿﺶ ﻧﺎﻣﻠﻤﻮﺱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻭ ﻧﻪ ﻟﺰﻭﻣﺎً ﺩﺭ ﺗﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﯿﻦ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻭ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﯾﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﻭ ﯾﺎ ﮐﺎﻻﻫﺎ ﻭ ﯾﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ‌ﻫﺎﯼ ﻋﺮﺿﻪ‌ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺭﺍﻩ ﺣﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.

ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺗﻔﺎﻭﺕ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ. ﺯﯾﺘﺎﻣﯿﻞ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ (۱۹۹۰) ﺍﯾﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺫﯾﻞ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ:

ﺍﮐﺜﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻧﺎ ﻣﻠﻤﻮﺱ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﺟﺎ ﮐﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﯾﺎ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺕ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﯽ ﯾﺎ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﻪ‌ﺻﻮﺭﺗﯽ‌ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﻣﻠﻤﻮﺱ ﻭ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺘﯽ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮ ﻧﻤﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻪ‌ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺩﻗﯿﻖ ﻣﻌﯿﺎﺭﻫﺎﯼ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﮐﺎﺭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺳﺎﺩﻩ‌ﺍﯼ ﻧﯿﺴﺖ.

ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻧﺎﻫﻤﮕﻮﻥ ﻭ ﻧﺎﻫﻤﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﻣﺎﺕ (ﺑﻪ‌ﻭﯾﮋﻩ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ) ﻧﺎﻫﻤﮕﻮﻥ ﻭ ﻧﺎﻫﻤﺴﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﯾﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﯾﮕﺮ، ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺑﺎ ﺭﻭﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﺯ ﻫﻤﯿﻦ ﺭﻭ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﻠﻤﻮﺱ، ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﺳﺎﺯﯼ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺗﻀﻤﯿﻦ ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺘﯽ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﺍﻣﮑﺎﻥ‌ﭘﺬﯾﺮ ﺍﺳﺖ.

ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﻪ‌ﻃﻮﺭ ﻫﻢ‌ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﻏﻠﺐ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻏﻠﺐ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻗﺖ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺤﻠﯽ ﺍﻧﺒﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩ. ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﭘﺬﯾﺮﺩ ﮐﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺭﺍ ﻃﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.

ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﺎﺑﻊ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﻤﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ. ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺟﺰﺋﯿﺎﺕ ﻓﺮﺍﯾﻨﺪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﯾﮏ ﺁﺭﺍﯾﺸﮕﺎﻩ ﺗﻨﻬﺎ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﺍﺻﻼﺡ ﻣﻮﯼ ﺳﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺍﺻﻼﺡ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻠﮑﻪ ﻧﺤﻮﻩ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺷﺨﺺ ﺁﺭﺍﯾﺸﮕﺮ ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯼ، ﺻﻤﯿﻤﯿﺖ ﺍﻭ، ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﺁﺭﺍﯾﺶ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﯿﺰ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺍﺯ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺁﺭﺍﯾﺸﮕﺎﻩ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ.

ﺍﮐﺜﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻭ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺍﯾﻦ ﻋﻘﯿﺪﻩ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺍﺯ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺍﺭﺯﺵ ﻧﯿﺰ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﭘﯿﺘﺮ ﺩﺭﺍﮐﺮ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ «ﻫﻤﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.»

نظرات مطلب

آخرین عناوین

مست


با من در تماس باشید

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم

تماس با من